130205, sjukis.

datum: 2013-02-05 klockan: 14:00:00
Jahapp, då blev man sjuk också. Men det är väl de smällar man får ta när man jobbar på en förskola och framförallt om man jobbar på en 1-2 årsavdelning. Det känns alltid som att tiden går så himla långsamt när man är hemma och strosar omkring i sin ensamhet. Men ändå går tiden så fort. Man har ju trotsallt inte den där fartfylda energin som man har när man är frisk och bara vill få saker att göra. 
 
Mitt tidsfördriv idag blir datorn och internet vilket leder till en hel del olika blogg-besök, lite musik, youtube-klipp, sidor med inspiration av alla dess liken och givetvis det jag inte ska (eller får av mig själv) tänka på: JOBBET! Insåg nyss att jag sitter och googlar på förskoleaktiviteter kring alla hjärtans dag. Men snälla, Emelie. Är du sjuk så är du sjuk. Sluta spendera timmar, minuter eller sekunder åt att tänka på jobbet. Jag måste verkligen lära mig att koppla av. Vad hjälper det mig här och nu, hemma i vardagsrummet framför laptopen, att tänka på jobbet?
 
Jag får väl gå och diska eller kolla på film eller tv eller bara sova. Jag orkar typ ingenting just nu. Usch, vad jag svamlar. Nu får jag sluta så jag inte tröttar ut er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0