130206, tvättning.

datum: 2013-02-06 klockan: 09:32:00
Har just nu tvättid men väntar nu till tvätten ska torka, vilket jag tycker kan ta 100 år ibland. Men skönt när det är över och tvätten är vikt och inhängd i garderoben samt att man bäddat rent. Det är bland de saker jag uppskattar mest, nyduschad och krypa ner i en nybäddad säng tillsammans med min E. 
 
Är lite smått avundsjuk på Klara och Linus som just nu sitter på ett flyg som strax landar i Thailand. Jag vill också utomlands. Till ett varmt ställe där man kan sola, bada och tänka på sig själv - här och nu. Ingen stress, bara avkopplande och harmoniskt. Inte tänka på jobbet, vad vi ska laga till middag, handla hem mat, städa, tvätta och diska. Att bara få strunta i det i en vecka, eller två! Gud, vad jag vill typ nu, nu, NU!
 
Tillbaks till verkligheten. Idag tänkte jag faktiskt baka. Något som jag älskade förr och gjorde ca. 2-3 gånger i veckan. Tyvärr känns det som den tiden, och framförallt orken, inte finns hos mig längre. Men nu får jag passa på och är hemma i bihålsinflammation (det är i alla fall vad jag tror jag har). Idag blir det vetebullsdeg som jag tänkte göra lite olika med - vanliga vetebullar (E har önskat semlor), kanelsnäckor, vaniljsnäckor och kardemummasnäckor. Vetebullsdeg är väl ändå det mest underskattade skulle jag nog säga och vilken basdeg! Man kan ju verkligen göra allt med den! Man kan ju även göra vanliga vetebullar med vallmofrön på, vilket jag kan minnas att min mormor alltid bakade när vi var mindre. Och alltid på onsdagar så efter skolan gick jag och brorsan alltid hem till henne (bor 100 meter från mina föräldrars hus) och käkade nygräddade bullar med smör och ost på. Tänka sig att de små sakerna är sådana stora guldkorn. 
 
Återkommer säkert med ett eller två blogginlägg även denna dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0