130215, födelsedagsfirande.

datum: 2013-02-16 klockan: 21:52:08

Idag vart jag och E med min familj hos min låtsaspappas föräldrar. De fyllde 150 år tillsammans. Det bjöds på catering med paj, varmrökt lax, räkor, kyckling, potatis med grönsaker och massor med frukt. Super gott vart det! Det bjöds även på prinsesstårta och kaffe.

Känner bara att det står mer och mer på vågen och detta gör mig riktigt ledsen faktiskt. Ska jag vara ärlig så mår jag dåligt av att se detta och jag måste verkligen ta tag i detta nu. Vi har ju som sagt köpt ett årskort på nordic wellness som man ska ha löst in till den 1 mars, annars startar det automatiskt. Jag måste dra ner på allt socker, fett och kolhydrater. Även om jag oftast klickar mig runt på internet efter bilder med före och efter viktnedgång känner jag att jag inte har den orken, hur mycket jag än vill och försöker. Jag vill bara ta tag i det och kunna stå framför spegeln efter ett halvår och tänka "fan vad bra jag är, jag klarade det!". Gud vad det skulle stärkt mitt självförtroende och alla kläder skulle ju suttit så mycket snyggare. Om min kära sambo kunde gå ner 18 kilo sedan vi träffades så ska jag också kunna gå ner 10-12 kilon. Jag vill klara detta, både för min och hans skull. På måndag måste det verkligen bli ändring. Ingen läsk, inget godis, inga kakor, ingen och fet mat. Min mage mår ju inte bra av detta och jag förstår inte varför jag plågar mig själv. Allt har väl blivit en dålig krets - mår jag dåligt, äter jag dåligt. Men hur ska man kunna peppa sig själv att bli till en friskare, starkare och hälsosammare person? Får fylla kylskåpet med bilder på hur jag vill se ut, bara ha bra mat i kylen, göra matlådor så det inte blir en massa hämtmat istället för hemlagad och nyttig mat. Nu får jag ta tag i detta, jag kommer klara det!

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Står lite med samma sak. Vill komma igång ordentligt, springer gör jag ibland. Vill springa mer, men märker att isen och snön stoppat mig ett tag. Jag vet dock att jag mår bättre när jag springer några gånger i veckan.
Men jag tror problemet ligger mycket i orden "aldrig" eller "inget". Aldrig mera socker kan bli för hårt på en gång. Märker man att det inte går så är det nog bättre att bara dra ner. Bara godis och kakor på lördagar och då inte så mycket. Inte så mycket pasta, kanske lättkokt vitkål istället (faktiskt förvånansvärt gott med det till carbonaran eller köttförssåsen) osv.
Tror det blir absolut lättast om man går in i det med någon, kör på tillsammans med E. Peppa varandra. Tror bara det blir fel om ni ska ha olika levnadsvanor.
Men lycka till!

Inlägget skrivit den 2013-02-17, klockan 10:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0