130224, familjemys.

datum: 2013-02-24 klockan: 21:24:00
Igår fick vi besök av mina kära svärföräldrar. De hjälpte oss att sätta upp vår hallampa som skulle kommit upp för längesedan. Men den borrmaskinen vi lånade av E's bror kunde inte borra igenom vårt tak. Så igår kom E's pappa med en bättre borrmaskin, även den kunde knappt gå igenom. Men nu är den i alla fall på plats. Nu ska man bara vänja sig med att man har lyse i taket också. 
 
Vi käkade lite kakor, eller jag och E rättare sagt. E's mamma var duktig som gjort fruktsallad och åt inte en enda kaka. Jättebra tycker jag att hon kan ha den självdisciplin. 
 
Idag har dagen spenderats i Vellinge. Mamma hade lämnat in våra videofilmer sedan vi var små och gjort om från VHS till DVD-filmer. Det blev en hel del skratt men även en del tårar fällda. Både min morbror, farfar och farmor var med. Rätt kul och se alla dessa kläder, frisyrer och glasögon från 90-talet. Tycker det är hemskt att säga att det är 20 år sedan.
 
Vi besökte även Simons nya lägenhet som var supermysig. Helt otroligt vilken tur han haft när han fick den lägenheten. Nyrenoverad i badrum och kök. En liten etta på 32 kvadratmeter med egen ingång och uteplats.
 
Det bjöds även på middag bestående av räkgryta och ris med sallad. Detta kommer starkt göras om hemma hos oss en dag. Fick hem lite böcker om viktväktarna, både E's mamma och min mamma går på detta. Jag har tidigare gått på det också och gick väl ner 5 kilon, dock var jag väl 18 år då och gick med en kompis så vi tog väl inte så superduper seriöst. Men nu när magen hänger och det fladdrar lite här och var får jag ta tag i det. Jag tror på viktväktarna - mer än LCHF och andra dieter. Jag vill kunna äta allt och kunna unna mig lite då och då. Pecis så som viktväktarna funkar. 
 
Familjen på plats, E är givetvis fotograf.
Mamma och A's nya kök
Och igen.

Kommentarer
Postat av: Lindha

Vilket fint kök. Ser ljust och fräscht ut. Jag vill gärna ha receptet på räkgrytan, det lät gott.

Inlägget skrivit den 2013-02-25, klockan 17:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0