130301, första mars.

datum: 2013-03-01 klockan: 21:44:00
Usch, vad tiden går fort. Då var vi inne i mars och det innebär ju bara en sak - vårmånaderna är äntligen här! Idag har det varit en supermysig dag på alla sett och vis. Inledde dagen med att förskolan var stängd då vi pedagoger hade utecklingsdag följt av underbart vårväder. Vi hade en tjej, Stina, får stadsdelen som pratade om vart anhöriga ska vända sig i olika situationer så som missbruk, misshandel, våld innanför eller utanför hemmet, äldre och så vidare. En väldigt intressant föreläsning faktiskt.
 
Detta följdes med MBTI, en sorts personlighets-test som alla inom förskoleverksamheten får gå igenom. Ett väldigt intressant test och det stämmer verkligen - iallafall på mig! Jag har ISFJ som i korta drag är en person som är introvert, har ordning och reda och går på min känsla. Det finns 16 olika kombinationer av denna typ av personlighets-test. Vår chef hade även överraskat oss med en tårta då vi missat att fira förskolans 1 års dag, vilket var den 1 november. Men bättre sent än aldrig.
 
Och avslutningsvis hade vi föreläsning om klimat smart mat vilket var otroligt intressant. Från och med nu kommer jag nog faktiskt försöka handla hem ekologisk och KRAV-märkt mat. Visste ni att man sprutar in ett visst ämne från fisk i tomater för att de ska bli större? Äckligt!

Klockan 17-18 hade några kollegor bokat in oss på Big Bowl för att bowla och köra afterwork. Ett otroligt mysigt sätt att avsluta denna dagen på! Linda och jag fick en egen bana men det gick urdåligt för mig men lika glad är jag för det. Vi beställde även in alkoholfria strawberry daiquiri som var supergoda! 




 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0