130326, första.

datum: 2013-03-26 klockan: 21:48:30

Första undrar ni. Jo, första träningspasset på två år. När tanken slog mig att det var så pass längesedan jag slutade vara duktig med R och A på sats. Vi hade alltid minst tre inbokade pass per vecka. Känslan när man gick ifrån var gudomlig. Synd att tanken inte slagit mig tidigare.

Nu blir det nya tag. Jag kände verkligen hur min kondition försämrats, och då var den absolut inte på topp tidigare! Jäklar, nu ska jag flåsa och kämpa minst tre pass i veckan. Ska även sikta in mig på promenader/powerwalks varje dag. Nu får det bli ändring.

Jag har aldrig varit den där slanka, smala tjejen. Aldrig någonsin. Det har alltid funnits en del överskottskilon på min kropp, enda sedan jag kom till världen. Jag har alltid tänkt att jag vill vara smal. Kunna se snygg ut i precis vad som helst men min motivation har alltid slutat där. I min familj har vi ändå varit duktiga med mat. Alltid haft sallad till middagen och det var sällan det serverades pizza, burgare eller flottig, friterad mat på bordet. Allt var hemmalagat, oftast från grunden. Men när jag väl flyttade hemifrån, för ca 4,5 år sedan så blev det värre. Cola till maten som ofta bestod av pasta, då det var billigast. Hoppade över frukost och åt först vid lunchen på jobb. Billigast var ju godis. Kunde käka 200 grams Marabou till middag utan problem. Tryckte i mig light läsk och redbull i mängder för att orka. Var ute varje fredag och lördag och dagen efter kunde jag käka skräpmat på kvällen för jag mådde så illa.

Idag är väl ändå lite bättre men vi unnar oss alltid något onyttigt varje dag. Vilket inte blir att vi unnar oss, utan mer en ohälsosam livsstil. Så från och med nu, då allt detta antagen fått min mage att säga ifrån, blir det nyttiga kvällssnacks som grönsaker med dipp, light popcorn, fruktsallad, mörk choklad och mineralvatten. Nu får det vara nog. Har insett nu på senare tid att fett, kolhydrater och socker är boven i dramat. Så varför fortsätter jag plåga mig? För jag har noll disciplin för tillfället, eller aldrig haft gällande kost och träning. Nu blir det nya friska tag. 100% fokus på att min kropp ska må bra. Minska stressen och se till att äta regelbundet. Fler gympass och massor med vatten. Nu ska latmasken krypa ut från min kropp, och mina tio kilos övervikt. I can do it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0