130327, ögoninflammation.

datum: 2013-03-27 klockan: 13:11:13
Inatt har jag vaknat ca. 5 gånger av att mitt öga runnit och mitt i natten kanske man inte reflekterar till varför ögonen rinner. Så när jag vaknade i morse kändes ögat svullet och grusit. Kom sedan på att vi haft ett barn vi skickat hem i ögoninflammation och insåg då att givetvis har jag fått detta. Ibland gillar jag inte mitt jobb med alla dessa sjukdomar och ringer man hem barn så ska det alltid ifrågasättas. Varför inte bara acceptera att ditt barn blivit sjukt och låt barnet vara hemma. Ja, det är sådant som jag kan bli irriterad på faktiskt. Inte för att man inte kan vara hemma med sitt barn som jag förövrigt kan förstå att det är press från deras arbetsgivare och kan vara svårt att gå i från sitt jobb. Men man utsätter faktiskt andra barn och framförallt personalen för smittoriskerna. Om de är hemma med vård av barn så får de 80% av sin dagslön men om vi blir sjuka då blir det givetvis en karens. Tänker man så som förälder eller man tänker kanske inte alls på omgivningen. Aja, det är väl sådant som aldrig kommer bli bra ändå. Jag skulle hållt mitt barn hemma i förebyggande syfte. 
 
Satt i alla fall på Ellenbogen för att få träffa en sjuksköterska som kunde skriva ut ögondroppar. Satt där i 1,5 timme och när jag kommer in får jag inget recept. Om svullnaden inte lagt sig på 3 dagar får jag åka in till akuten. AKUTEN? För en ögoninflammation?! Jag är ALDRIG hos läkaren om jag så har någon infektion eller inflammation och det verkar ju vara helt lönlöst också då man inte får den hjälp som man vill ha. 
 
Nu blir det lite pluggande undertiden som kabelkillarna är här och fixar bredband och tv åt oss. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tvätta ögat med vatten som du kokat upp :) lägg en varm te påse på ögat de hjälper :) brukar jag göra när jag får möget :)

Inlägget skrivit den 2013-03-27, klockan 19:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0